WhatsApp/SMS/Tel. +40726527510

Recuperarea dupa abdominoplastie

Recuperarea dupa abdominoplastie se desfășoară pe perioada mai multor săptămâni. Această perioada trebuie atent planificată pentru ca recuperarea sa fie cât mai rapidă și de bună calitate.

Deși abdominoplastia este intervenția chirurgicală care urmărește în primul rând remodelarea estetică a peretelui abdominal, uneori aduce și alte beneficii importante, cum ar fi îmbunătățirea simptomelor de durere de spate și a incontienței urinare.

recuperarea după abdominoplastie -ce ii motiveaza pe pacienti?

recupararea dupa abdominoplastie planificare

Motivele frecvente care îi determina pe pacienți să recurgă la această operație sunt: aspectul inestetic al abdomenului, care prezintă un exces de piele, grăsime și un perete muscular căruia îi lipsește fermitatea.

Cât timp ar trebui să lipsească de la locul de muncă pacienții după abdominoplastie?

După operație, absența de la locul de muncă va fi de cel puțin 2 săptămâni.

Este recomandabil că totul să fie pregătit cât mai în detaliu pentru întoarcerea acasă după intervenție. Este bine că lista lucrurilor de făcut să fie golită dinaintea intervenției. Tot ceea ce trebuie sa rămâna de făcut pentru pacient este să se concentreze pe recuperarea după abdominoplastie.

Va fi necesar ajutorul unei persoane pentru transportul acasă, pentru revenirea la controale. Chiar si pentru activitățile obișnuite pe care pacientul nu le poate face singur în primele zile după operație.

După operație plăgile operatorii sunt acoperite de pansamente. Uneori poate fi necesară menținerea unor tuburi de dren pentru o perioadă.

Cum se mobilizează pacienții după abdominoplastie?

După abdominoplastie poziția trunchiului va trebui să fie menținută flectată până la 2 săptămâni . Mersul se va face inițial cu trunchiul flectat și treptat, în 1-2 săptămâni, poziția se va apropia de cea normală . Chiar dacă mobilizarea se va face cu greutate, aceasta este obligatorie. Astfel sunt prevenite complicațiile cauzate de apariția cheagurilor în vasele de sânge (tromboembolice).

recuperarea dupa abdominoplastie necesita anumite medicamente?

Durerea moderată este firească după o astfel de intervenție chirurgicală.

Medicamentele împotriva durerii vor fi folosite conform indicațiilor; în plus mai pot fi prescrise alte medicamente cum ar fi antibioticele sau anticoagulantele.

Recuperarea dupa abdominoplastie permite practicarea unor sporturi?

Anumite sporturi pot fi reluate progresiv după 3 săptămâni de la operație, însă cu maximă prudență. În primele 6 săptămâni după operație sunt interzise mișcările care duc la creșterea tensiunii la nivelul cusăturii din partea inferioară a abdomenului și astfel la creșterea riscului de deschidere a inciziei operatorii.

Beneficiul de a avea un abdomen plat, ferm și o postură mai bună a trunchiului motivează mulți pacienți să solicite această intervenție, deși necesită anumite eforturi din partea lor.